Formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice din aria curriculară ”Matematică şi Ştiinţe” de a implementa un proiect didactic.
Scopul:
Blogul se adresează cadrelor didactice din învățământul preuniversitar aflate în diferite stadii ale parcursului lor profesional, profesori debutanți și profesori care au obținut gradele I și II.
PROIECT
DIDACTIC
la Matematică
Elaborat
de: Stratulat Natalia,
Gimnaziu Căpriana, s. Capriana
Clasa: a V-a
Subiectul
lecţiei: Corpuri geometrice “drepte”
Tema
(Capitolul): Elemente de geometrie
Tipul
lecţiei: lecţie mixtă
Competenţe specifice:
1. Identificarea şi aplicarea conceptelor, terminologiei şi a procedurilor de calcul specifice matematicii în contexte diverse.
2. Utilizarea achiziţiilor matematice dobîndite pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii reale şi/sau modelate.
1. Identificarea şi aplicarea conceptelor, terminologiei şi a procedurilor de calcul specifice matematicii în contexte diverse.
2. Utilizarea achiziţiilor matematice dobîndite pentru caracterizarea locală sau globală a unei situaţii reale şi/sau modelate.
Subcompetenţe:
3.1. Identificarea unor figuri, corpuri geometrice şi elemente ale acestora în situaţii reale şi/sau modelate.
3.2. Caracterizarea prin descriere şi desen a unei configuraţii geometrice date.
3.3. Reprezentarea prin desen şi confecţionarea din diferite materiale a figurilor geometrice plane studiate.
3.1. Identificarea unor figuri, corpuri geometrice şi elemente ale acestora în situaţii reale şi/sau modelate.
3.2. Caracterizarea prin descriere şi desen a unei configuraţii geometrice date.
3.3. Reprezentarea prin desen şi confecţionarea din diferite materiale a figurilor geometrice plane studiate.
Obiectiv
de referinţă: Să recunoască forme spaţiale: (cub, sferă,
paralelipiped, piramidă, cilindru, con).
Obiective
operaţionale:
O1. să recunoască pe desen sau model cubul, cuboidul, piramida;
O2. să indice elementele corpurilor geometrice
nominalizate (pe desen sau model);
O3. să numească corpurile nominalizate întîlnite
în cotidian;
O4. să modeleze modele ale cubului, cuboidului şi
piramidei utilizînd sîrma (beţişoare) şi plastilină;
O5. să recunoască cele trei dimensiuni ale
spaţiului.
Metode:
M2. Gîndeşte-perechi-prezintă, studiu de caz
M3. Modelarea
Mijloace
de învăţămînt: Instrumente de desen, diferite modele de cuburi; cuboide,
piramide, conuri, cilindri, sfere, octaedru, sîrmă (beţişoare), plastilină,
aparat pentru demonstrarea filmelor, codoscop, planşe cu desene, tablă
magnetică, set de figuri geometrice.
Forme
de organizare: individual,
frontal, grup.
Bibliografie:
1. I. Achiri ş.a. Matematică. Manual pentru clasa
a V-a. ed. Prut Internaţional, Chişinău, 2010.
2. L. Ursu ş.a. Matematică. Ghid pentru
profesori şi părinţi, cl. a V-a, ed. Prut Internaţional, Chişinău, 2010.Dragi profesori cei care au proiecte didactice interesante pute-ti sa le postati aici pe blog.
Lasa-ti si parerea dumneavoastra despre aceste proiecte. Multumesc anticipat.
Subiect foarte interesant.
RăspundețiȘtergere